De homepage is het scherm dat verschijnt wanneer u bent ingelogd. Via deze menuoptie komt u weer op de homepage. Het is mogelijk om de homepage aan te passen. Zo kan bijvoorbeeld ingesteld worden dat hier standaard het boekhoudprogramma wordt geopend. Hoe dit is in te richten staat beschreven bij Persoonlijke instellingen, zie onderwerp Navigatie.
Via deze menuoptie komt u in het relatiebestand. Dit zijn dezelfde relaties die staan onder Stamgegevens > Algemeen > Relaties > Relaties. De mogelijkheden binnen de relaties worden hier uitgelegd. Wanneer op het -icoon van een relatie klikt krijgt u de volgende opties:
Via deze menuoptie wijzigt u uw persoonlijke instellingen. Wijzigingen moeten altijd bevestigd worden met het wachtwoord. Sommige wijzigingen zijn pas zichtbaar nadat u opnieuw in Intelly inlogd.
Wachtwoord: Hier kan een nieuw wachtwoord worden aangemaakt. Dit wachtwoord moet vervolgens onderin het scherm nogmaals bevestigd worden
Huidige locatie
Huidige locatie
Hier worden de (bedrijfs)adresgegevens van de huidige locatie van de gebruiker ingesteld.
Vormgeving
Vormgeving
Layout: Hier wordt een layout voor Intelly geselecteerd
Gebruik logistieke gedeelte kleuren: Indien gebruik wordt gemaakt van de ToDo Manager , dan kan deze optie worden aangevinkt om de ToDo items in de stijl weer te geven zoals ook wordt gebruikt in het logistieke gedeelte.
Interne website: Hier kan een interne website geselecteerd worden die als homepage in Intelly beschikbaar wordt. De website kan van daar uit aangepast worden. Dit is afhankelijk van de autorisatie. Deze optie is alleen zichtbaar indien de module Content Management System actief is en er 1 of meer websites als intern zijn ingesteld.
Navigatie
Navigatie
Gebruik Office XP-stijl menu: Vink dit aan als u het menu in de stijl van Office Xp wilt hebben.
Knoppen-navigatie: Als deze optie wordt aangevinkt, komt er links in het scherm een frame te staan. Hier komen, afhankelijk van onderstaande historie-instellingen, gebruikte menuopties te staan. Hiermee navigeert u snel door het menu.
Relaties tonen per relatiegroep: Wanneer u deze optie aanvinkt, krijgt u bij het openen van het Relatiebestand eerst een selectie van alle relatiegroepen. Nu worden de relaties per relatiegroep getoond. Deze instelling is alleen beschikbaar indien er relatiegroepen aanwezig zijn.
Historie type: Hier stelt u in of de historie wordt weergegeven op basis van laatst gebruikte menuopties of op basis van meest gebruikte menuopties.
Aantal historische items: Stel hier in hoeveel historische menuopties beschikbaar moeten zijn.
Home: Hier kan worden ingesteld wat de homepage is van Intelly. De homepage is de pagina die verschijnt wanneer u bent ingelogd. In eerste instantie zal de Homepage op Standaard staan. Afhankelijk van autorisatie en actieve modules kan er een volgorde van mogelijke homepages worden ingesteld. De volgorde wordt ingesteld door de balken aan te klikken en naar boven of naar beneden te verslepen. Stel de volgorde is: 1. Niet toegekende documenten en 2. Standaard dan zal de homepage de Documentmanager openen indien er nog documenten moeten worden toegekend. Wanneer deze documenten niet aanwezig zijn, zal de homepage overgaan naar optie 2 welke de Standaard homepage is. De homepage is in het menu aan te roepen . Deze optie bevindt zich in het menu dat uitklapt door links bovenin het venster op het Intelly- of stam-icoontje te klikken.
E-mail antwoord adressen
E-mail antwoord adressen
Vanuit diverse applicaties in Intelly is het mogelijk om e-mails te verzenden. Als afzender wordt in de e-mail standaard de inlognaam van de gebruiker gebruikt. Om dit te kunnen beïnvloeden is het mogelijk om 1 of meerdere alternatieve e-mail antwoordadressen in te stellen. Deze kunnen dan als alternatieve afzenders gebruikt worden. Het aanmaken gaat als volgt:
Vul een Naam en E-mailadres in
Bevestig de actie door uw wachtwoord in te vullen en op OK te klikken
U krijgt een activatie e-mail op het e-mailaccount van het zojuist ingestelde e-mailadres
Klik op de link die in de activatie e-mail staat
U wordt doorgelinkt naar een website waarop u moet inloggen met uw Intelly inloggegevens
Als u nu opnieuw naar Persoonlijke instellingen gaat, is het e-mailadres geactiveerd en selecteerbaar
Met de radio button vinkt u aan welk e-mailadres standaard moet worden gebruikt indien er automatische e-mails worden verzonden. Bij Antwoord adres #1 staat de inlognaam van de gebruiker als eerste optie voorgedefinieerd. Deze is ook als standaard e-mail antwoord adres aangevinkt.
ToDo notificatie instellingen
ToDo notificatie instellingen
Indien gebruik wordt gemaakt van de ToDo Manager () dan wordt hier ingesteld of u een e-mailbericht wilt ontvangen als notificatie voor het ToDo item. De volgende instellingen zijn beschikbaar:
ToDo notificatie actief: Vink dit aan om gebruik te maken van de ToDo notificatie
Altijd verzenden, elke ... uur: Stel hierin om de hoeveel uur een notificatie bericht moet worden verstuurd.
Alleen bij wijziging, controleer elke ... minuten: Stel dit in als alleen bij wijzigingen een notificatie bericht verzonden hoeft te worden.
Maandag t/m Zondag: Stel hier in op welke dagen en hoelang een notificatie e-mail verzonden moet worden. Begintijd op 00:00 en eindtijd op 00:00 houdt in dat op die dag niet gecontroleerd wordt
Uitvoer
Uitvoer
Hier worden de relatie etiketten ingesteld.
Printer: Geef hier de printer op waarop de etiketten eruit dienen te komen
Sjabloon: Geef hier het betreffende sjabloon op
Overige instellingen
Overige instellingen
Rekenmachine uitschakelen: In Intelly verschijnt automatisch een rekenmachine wanneer in een numeriek invoerveld een rekenkarakter wordt getypt (bijvoorbeeld een + of een *). Indien u geen gebruik wenst te maken van deze optie, dan schakelt u dit hier uit. Dit kan apart gedaan worden voor Bedrag-velden en Aantal-velden.
Breedte% ToDo frame: Hier stelt u in hoe breed het ToDo frame mag zijn ten opzichte van de totale vensterbreedte. Het betreft het ToDo frame van de ToDo Manager () die links onderin het venster staat.
Hoogte% ToDo actie-frame: Hier stelt u in hoe hoog het actie-frame mag worden ten opzichte van het totale ToDo frame.
ToDo weergave: Hier stelt u in of de weergave van de ToDo items worden gesorteerd per gebruiker of per actie.
Maximaal aantal zichtbare items: Hier stelt u in hoeveel ToDo items maximaal zichtbaar mogen zijn. Indien hier niets ingevuld wordt, wordt deze automatisch ingesteld op 50. Zodra de ToDo tot dag-/weekniveau is bijgewerkt, is het raadzaam om deze in te stellen op 9999 aangezien dan alles gepresenteerd wordt en de ToDo-lijst niet te lang is. Hoe korter de ToDo lijst, hoe sneller deze op te roepen is.
Preselect min.: Hiermee stelt u in hoeveel resultaten er maximaal in een overzicht of dropdown zichtbaar mogen staan. Een dropdown met veel resultaten heeft meer tijd nodig om op te bouwen. Als het aantal resultaten groter is dan het Preselect minimum, dan wordt de dropdown vervangen door een veld waar d.m.v. een zoekoverzicht de waarde kan worden ingevuld. Dit zorgt ervoor dat er sneller met het invoerscherm gewerkt kan worden. Standaard staat hier de waarde 0. Dit houdt in dat met er geen rekening wordt gehouden met Preselect min.
Preselect GPRS min.: Hiervoor geldt hetzelfde als de Preselect min., maar dan voor Intelly in GPRS mode.